Momentje, website wordt geladen...
  • CrossFit

    Upside Down

    slide

Contact info

Gratis Proefles

  • Meld je nu aan voor een gratis proefles
  • Aanmelden

Openingstijden

  • Maandag t/m vrijdag van 17:30 tot 20:30 uur
  • Vrijdagochtend van 09:00 tot 11:00 uur
  • Zaterdagochtend van 09:30 tot 12:30 uur
  • Specificaties per uur zichtbaar na inloggen/aanmelden

Wat is CrossFit

CrossFit is een manier van fitness die gewichtheffen, atletiek-cardio en gymnastiek combineert in één trainingsvorm. Gedurende de training worden functionele bewegingen (tillen, gooien, slepen, dragen, springen en nog veel meer) op een gevarieerde manier in een hoge intensiteit zo snel mogelijk uitgevoerd.

Het doel van CrossFit is om ongeacht leeftijd, beroep of fysieke gesteldheid, zo snel mogelijk fit en gezond te worden. alleen de intensiteit en weerstand van de uitvoering van de bewegingen zullen per persoon verschillend zijn. Een typische CrossFit training bestaat uit een warming-up, een technisch gedeelte om de CrossFit bewegingen te leren en een intensieve training WOD (Work-out of the Day) variërend van een paar minuten tot 45 minuten. De resultaten van de trainingen worden op een whiteboard bijgehouden om zodoende een competitie-element aan de training toe te voegen.

CrossFit zorgt voor een fenomenaal fitness level als sport op zich, of als aanvulling op jouw sport specifieke trainingsregiem. Bij CrossFit UpsideDown richten we ons op het verbeteren van onder andere: Conditie, kracht, flexibiliteit, power, snelheid, coördinatie, balans, en controle. Het resultaat is fysieke fitheid en optimale gezondheid. Hieronder kunt u de 3 componenten van CrossFit bekijken.

Variatie

CrossFit varieert constant in: de trainingssessie duur, de bewegingen, aantal herhalingen en hoeveelheid gewicht. Veel variatie zorgt voor een full body work-out en een algehele goede conditie. Deze variatie zorgt ervoor dat elke training een uitdaging is. De trainingen vinden plaats op verschillende manieren, langzaam – snel, heavy – licht, veel herhalingen – weinig herhalingen, dit vermindert tevens het risico op letsel en zorgt ervoor dat de training nooit eenzijdig is.

class

Functioneel

Functioneel bewegen betekent dat je je lichaam gebruikt waarvoor het gemaakt is “natuurlijk bewegen”. Mensen zijn ontworpen om te zitten, te gooien, trekken, tillen, duwen, klimmen, rennen, springen etc! Al deze bewegingen zijn functionele bewegingen en verbeteringen van deze bewegingen leiden tot beter functioneren in het dagelijks leven en tot prestatieverbetering in de sport.

class

Intensief

Intensiteit is de variabele die het meeste impact heeft op het fysiologische systeem en voor het grootst aanpassingsvermogen zorgt. Intensiteit wordt hetzelfde gezien als vermogen: zoveel mogelijk arbeid verrichten in zo’n kort mogelijke tijd! Intensiteit is het belangrijkste ingrediënt van de CrossFit work-outs. Intensiteit gaat vaak ook hand in hand met mentale weerbaarheid wat een essentieel onderdeel is van de CrossFit filosofie.

class
Variatie
Functioneel
Intensief

WE DON’T HAVE MACHINES
WE BUILD THEM

Over CrossFit Upside Down

CrossFit Upside Down is de 2e officiële CrossFitbox van Zeeland gelegen in het Noord-Bevelandse dorp Kamperland, op een steenworp afstand van en ingeklemd tussen het Veerse meer, het mooie strand van de Banjaard en de Oosterschelde.

In Kamperland is een gedeelte van het voormalige koelhuis nu omgetoverd tot een ultieme trainingsfaciliteit waar jong en oud zich fysiek en mentaal kan komen voorbereiden op (bijna) elk onverwachte gebeurtenis in zijn of haar leven. Dit is tevens een filosofie van CrossFit.

CrossFit Upside Down staat voor persoonlijke aandacht er zal daarom aan kleine groepen trainingen worden verzorgd wat tevens zorgt voor een saamhorigheidsgevoel (community). Bij CrossFit Upside Down worden de groepen bewust klein gehouden om de kwaliteit te kunnen blijven garanderen. Het sporten in een kleine groep voegt ook aspecten toe aan de training zoals samenwerking, ondersteuning en vriendelijke competitie die van belang zijn voor de vooruitgang en zorgen er tevens voor dat iedereen zijn doelstelling(en) kan behalen.

WOD

Work-outs of the day

  • WOD
  • Ben je gewend om in een normale sportschool te trainen dan heb je waarschijnlijk nog nooit van de work-out of the  day (afgekort: WOD) gehoord!

    Wat is een WOD eigenlijk? En wat is het doel hiervan?

    CrossFit gelooft niet in specialisatie en houdt niet van routine. Eenzijdige ontwikkeling wordt vroeg of laat afgestraft en verveling is dodelijk. Het oefenprogramma (de WOD) is elke dag anders, maar altijd intensief. Die intensiteit versterkt zowel je fysieke conditie als je mentale veerkracht. Bij alle oefeningen zijn er varianten die ze ook voor beginnende CrossFitters haalbaar maken.

    CrossFit UpSide Down werkt met relatief kleine groepen (maximaal 8 personen), hierdoor krijg je veel aandacht en boek je dus snel progressie.

    • Veel aandacht, snel progressie
    • Kleine en gemotiveerde groepen
    • Voor elk niveau
    • Samen sterk
    slide
  • Ben je gewend om in een normale sportschool te trainen dan heb je waarschijnlijk nog nooit van de work-out of theday (afgekort: WOD) gehoord!

    Wat is een WOD eigenlijk? En wat is het doel hiervan?

    CrossFit gelooft niet in specialisatie en houdt niet van routine. Eenzijdige ontwikkeling wordt vroeg of laat afgestraft en verveling is dodelijk. Het oefenprogramma (de WOD) is elke dag anders, maar altijd intensief. Die intensiteit versterkt zowel je fysieke conditie als je mentale veerkracht. Bij alle oefeningen zijn er varianten die ze ook voor beginnende CrossFitters haalbaar maken.

    CrossFit UpSide Down werkt met relatief kleine groepen (maximaal 8 personen), hierdoor krijg je veel aandacht en boek je dus snel progressie.

    • Veel aandacht, snel progressie
    • Kleine en gemotiveerde groepen
    • Voor elk niveau
    • Samen sterk
    slide

Tarieven

Lessen

  • Proefles gratis
  • 1 x per week € 35,- per maand
  • 2 x per week € 42,50 per maand
  • onbeperkt € 47,50 per maand
  • Losse les € 10,-
  • 10 rittenkaart € 85,-
    (3 maanden geldig)

Studenten

  • Studententarief
    (op vertoon van studentenpas)
  • 1 x per week € 25,- per maand
  • onbeperkt € 37,50 per maand

Contact

Heb je vragen/opmerkingen over onze trainingen. Neem dan contact op! Dit kan door middel van onderstaande gegevens of via ons contactformulier.
Molenweg 43, 4493 AB Kamperland
T 06 – 55 72 55 49
E info@crossfitupsidedown.nl